شیخ کفعمی در کتاب «بلدالامین» از حضرت زین‌العابدین (علیه‌السلام) دعایی روایت کرده و فرموده : این دعا را مقاتل بن سلیمان از آن حضرت روایت کرده .

إِلٰهِى کَیْفَ أَدْعُوکَ وَأَنَا أَنَا ؟ وَکَیْفَ أَقْطَعُ رَجائِى مِنْکَ وَأَنْتَ أَنْتَ ؟ إِلٰهِى إِذا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِى، فَمَنْ ذَا الَّذِى أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِى ؟ إِلٰهِى إِذا لَمْ أَدْعُوکَ فَتَسْتَجِیبَ لِى، فَمَنْ ذَا الَّذِى أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِى ؟ إِلٰهِى إِذا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِى، فَمَنْ ذَا الَّذِى أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِى ؟

معبود من چگونه تو را بخوانم و حال آنکه من منم و چگونه امیدم را از تو قطع کنم و حال آنکه تو تویی؟ خدایا! آنگاه که از تو نخواهم که به من عطا کنی پس کیست که از او درخواست عطا کنم؟ خدایا! آنگاه که تو را نخوانم تا مرا اجابت کنی، پس کیست که او را بخوانم تا اجابتم کند؟ خدایا! آنگاه که به‌سوی تو زاری نکنم تا به من مهرآوری، پس کیست که به‌ سوی او زاری کنم تا به من مهر آورد،

إِلٰهِى فَکَما فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسىٰ عَلَیْهِ السَّلامُ وَنَجَّیْتَهُ، أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَأَنْ تُنَجِّیَنِى مِمَّا أَنَا فِیهِ وَتُفَرِّجَ عَنِّى فَرَجاً عاجِلاً غَیْرَ آجِلٍ، بِفَضْلِکَ وَرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

خدایا! چنان‌که دریا را برای موسی (درود خدا بر او) شکافتی و نجاتش دادی، از تو می‌خواهم بر محمّد و خاندانش درود فرستی و از آنچه در آن گرفتارم مرا رهایی بخشی و بر من گشایش دهی گشایشی فوری نه دیر وقت، به فضل و مهربانی‌ات، ای مهربان‌ترین مهربانان.

پخش آنلاین دعا

دانلود فایل صوتی دعای مقاتل بن سلیمان

لینک مستقیم

حجم تقریبی : زیر 1 مگابایت

تصاویر دعا

دعای مقاتل بن سلیمان دعای مقاتل بن سلیمان

جهت مشاهده تصاویر در سایز اصلی روی آنها کلیک کنید.