درختکاری

۱ – درختان هوا را پاکسازی میکنند
برگ ها و پوست درختان با جذب سموم هوای منطقه را تصفیه میکنند ، یک درخت اکسید نیتروژن ، آمونیاک و اوزون را از طریق برگ ها و پوسته دریافت و آن را تبدیل به اکسیژن میکند .

۲ – ذخیره انرژی گرمایشی
درختان بزرگ مخروطی مانند همیشه سبز و امثال آنها برای جلوگیری از بادهای سرد زمستانی عالی هستند .

۳ – درختان از شما در برابر طوفان محافظت می کنند
درختان با ریشه های قوی خود، از خاک در برابر سرگردانی آن در زمان طوفان و بحران محافظت میکنند، همچنین هنگام وجود طوفان های بزرگ درختان محافظ خوبی محسوب میشوند .

۴ – درختان شما را پنهان میکنند
اگر دوست ندارید حریم خصوصی شما در نمایش عموم باشد ، میتوانید با کاشت درخت از دید مردم بر محوطه ی شخصی خود بکاهید .

۵ – درختان اکسیژن تولید میکنند
چه کسی اکسیژن نیاز ندارد؟ بسیاری از درختان بر خلاف ما که اکسیژن مصرف می کنیم ، اکسیژن تولید میکنند ، گفته شده یک درخت بالغ تقریبا سالانه ۴۸ پوند ( حدود ۲۲ کیلو ) کربن دی اکسید را جذب کرده و به اندازه ای اکسیژن تولید می کند که برای مصرف دو انسان کافیست.

۶ – درختان چوب تولید میکنند
همانطور که همه ی ما میدانیم ، درختان از چوب ساخته شده اند ، اگر شما تعدادی درخت مناسب داشته باشید میتوانید چوب تهیه کنید که با استفاده از روش هایی از آن میتوان هیزم و سایر لوازم ضروری زندگی بشر را فراهم آورد.

۷ – درختان از فرسایش خاک جلوگیری میکنند
فرسایش فرایند نابودی تدریجی رویهٔ یک ماده‌است . فرسایش عبارت است از فرسودگی و از بین رفتگی مداوم خاک سطح زمین ( انتقال یا حرکت آن از نقطه‌ای به نقطه دیگر در سطح زمین ) توسط آب یا باد. هر زمان که پوشش گیاهی از روی زمین برداشته شده و زمین لخت شود؛ درخت کمتری وجود خواهد داشت که سرعت باد را کاهش دهد و در نتیجه فرسایش بادی افزایش می‌یابد. همچنین گیاه کمتری وجود دارد که انرژی قطرات باران را جذب کند و نتیجتاً فرسایش بارانی نیز زیادتر خواهد شد.

۸ – درختان ارزش املاک را افزایش می دهند
به طور کلی مردم سر سبزی را دوست دارند ، حتی اگر آنها به ندرت از آن استفاده کنند . این واقعیت باعث میشود قیمت خانه و املاک در مناطقی با پوشش مناسب و درختان سرسبز بیشتر باشد .

۹ – درختان محیط را نجات میدهند
یک اثر جانبی از تمیز کردن سموم هوا این است که درختان محیط ما را سرسبز و شادات میکنند .

۱۰ – درختان به تمرکز کودکان کمک میکنند
تحقیقات نشان داده است که درختان اختلال کم‌توجّهی – بیش‌فعالی را کاهش داده و به بهبود عملکرد کودکان در مدرسه کمک می کند .

۱۱- درختان آب را تصفیه می کنند
همانطور که شاخه های درختان هوا را تمیز میکنند ، ریشه های درختان نیز آب های زیر زمینی را پاکسازی میکنند .

ریشه ها مولکول های بزرگ مانند فلزات سنگین را به طور موثر از آب می کشند و با گذشت زمان سموم آب های زیر زمینی را تصفیه میکنند

۱۲- میوه ی درختان غذای ماست
میوه ی درختان یکی از منابع بسیار خوب غذایی برای انسان می باشد ، درختان با انواع میوه های مفید و خوشمزه به رشد انسان ها کمک می کنند .

۱۳ – درختان شما را خنک نگه می دارند
درختان با سایه ی خود شما و خانه شما را از تابش مستقیم نور آفتاب در امان نگه می دارند و در نتیجه شما را خنک نگه میدارند.

۱۴ – کاهش آلودگی صوتی
در محیط های شهری به دلیل فعالیت مراکز صنعتی و رفت و آمد وسایل نقلیه و هواپیماها آلودگی صوتی بسیار بالا بوده و معمولا به بیش از ۱۰۰ دسی بل می رسد که این مقدار حدود دو برابر میزان سطح مطلوب صدا برای انسان است 🤔😐 یکی از بهترین راه های مقابله با افزایش شدت صوت در محیط های شهری ، کاشتن درختان مناسب است.

۱۵ – درختان زیبا هستند
و در پایان یکی از جنبه های ارزشمند کاشت درخت ، فرصتی است که برای تماشای آنها و نگاه کردن به زیبایی گل های بهار ، برگ های سبز تابستان و میوه های رنگارنگ پاییز فراهم میشود.