دریافت ورودی در جاوا
برای دریافت ورودی در جاوا راه های دیگری هم وجود دارد اما در این آموزش ما از یک کلاس مخصوص استفاده میکنیم
این کلاس که توسط Lewis and Loftus نوشته شده برای گرفتن ورودی از کاربر میتواند گزینه خوبی باشد
1- ابتدا این کلاس را از این لینک دانلود کنید .
2- سپس آن را در مسیر پروژه خود کپی یا کات کنید به عنوان مثال
C:\Users\A\Documents\NetBeansProjects\helloworld\src\helloworld\
که در اینجا کلمه A که پر رنگ شده نام یوزر شما در سیستم می باشد . یک راه برای پیدا کردن مسیر پروژه شما این است که از پنل بالا سمت چپ صفحه برنامه Netbeans که پس از باز کردن پروژه خودتان نمایش داده میشود کنار Projects گزینه Files را انتخاب کنید ، سپس با کلیک روی علامت + وارد پوشه پروژه خود شوید سپس به آدرس src رفته و اینکار را با نام پروژه مورد نظرتان دوباره تکرار کنید .
پس از آن با دوبار کلیک روی نام فایل java یا راست کلیک و انتخاب گزینه Open فایل خود را باز کنید
سپس روی نام فایل در بالای پنجره سمت راست کلیک کنید و گزینه Copy File Path کلیک کنید که با اینکار آدرس آن فایل روی سیستم شما ذخیره میشود مثل
C:\Users\A\Documents\NetBeansProjects\helloworld\src\helloworld\Helloworld.java
حال کافی است Helloworld.java را از آخر فایل حذف کرده و با اینکار آدرس پروژه شما به دست می آید
یا اینکه میتوانید فایل Keyboard.java را که دانلود کردید با کشیدن و انداختن روی دایرکتوری از قسمت Files بندازید ( فقط دقت کنید در پوشه همان پروژه انداخته شود )
به هر حال پس از اینکار وارد فایل Keyborad.java شده و package را در سطر اول پیدا کرده و نام package خودتان را روی آن بزارید
برای مشاهده در اندازه بزرگ روی تصویر کلیک کنید
فقط دقت کنید نام package را با حروف کوچک وارد کنید
حال برای استفاده از این کلاس در فایل های خود کافی است از کد مخصوص آن استفاده کنید مثلا ما میخواهیم یک عدد را دریافت کنیم و آن را در متغیر بریزیم و سپس آن را نمایش دهیم .
داخل فایل HelloWorld.java که قبلا ایجاد کرده ایم در داخل متد main مینویسیم
int myNum; myNum = Keyboard.readInt(); System.out.println(myNum);
1- در خط اول یک متغیر با نام myNum ایجاد کرده ایم از نوع عدد صحیح
2- در خط دوم ابتدا نام متغیر را آورده و سپس از عملگر انتساب مساوی استفاده میکنیم تا مقدار جلوی آن را درون متغیر myNum ذخیره کنیم
پس از آن با نوشتن نام کلاس Keyboard آن را صدا میزنیم و با نقطه به برنامه میگوییم میخواهیم از درون این کلاس مرجع، یک متد یا متغیر را صدا بزنیم ( در مورد متد ها ان شاء الله بعدا خواهم نوشت )
پس از آن نام متد مورد نظر را مینویسیم که در این کلاس متد های زیادی وجود دارد که به تعدادی از آنها اشاره میکنم
readInt() // برای خواندن متغیر هایی از نوع عدد صحیح استفاده میشود readFloat() // برای خواندن متغیر هایی از نوع عدد اعشاری استفاده میشود readDouble() // جهت خواندن متغیر از نوع دابل استفاده میشود readBoolean() // خواندن متغیر های صحیح / غلط readString() // خواندن متغیر های متنی
3- در نهایت با دستور System.out.println و پاس دادن متغیر با عنوان پارامتر آن را نمایش میدهیم
تذکر : هنگام اجرا این کد در نرم افزار NetBeans پس از اجرای برنامه در پنجره ی پایین سمت راست باید جلوی عبارت run : عددی که میخواهید چاپ شود را بنویسید
برنامه و خروجی آن که با استفاده از کلاس Keyboard.java نوشته شده است
- مهدی عباسی
- پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰
- ۱۳:۰۵